Monday 22 September 2014

TOKSIN / TOKSIK (racun?)

Hari nie cerita tentang TOKSIK.....org kata racun dalam badan. Yea ke RACUN ? 
ish...takut plak dengar racun nie.

Hanya mereka2 yang pernah makan alfalfa & herbalx je tahu camne rasanya kesan hebat penangan penyingkir toksin nie....memang best....segala harta karun yang tersimpan dalam usus berjaya ditemui...ahhahah......



Toksik dalam tubuh badan kita terjadi akibat pencemaran. 






Antaranya ialah pencemaran makanan akibat dari bahan kimia seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia dalam aktiviti pertanian. 

Kesihatan manusia menjadi teruk apabila menggambil makanan yang menggandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya. 

Inilah antara sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti barah, migrain dan sebagainya.

Kini tidak ramai terfikir untuk melakukan pembuangan toksik dalam badan. Bayangkan jika seseorang yang tidak pernah membuang toksik sejak lahir sehingga umurnya mencecah 40 tahun, bermakna macam -macam racun yang terkumpul dalam badan akhirnya termendap pada tapak kaki .

Jika sistem semulajadi tubuhnya tidak mampu membuang toksik tersebut ia akan membuat seseorang itu akan mengalami sakit gout, kulit menjadi kusam dan sebagainya lagi. 
Toksik terdapat pada seluruh organ manusia, dimana sebahagian besarnya terhasil apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya, pemakanan ubat-ubatan kimia, MEROKOK dan sebagainya. 
Antara penyingkiran toksik secara semulajadi adalah perkumuhan seperti pembuangan air besar yang berlaku sekali sehari bagi yang normal .

Selain itu toksik juga akan dikeluarkan melalui peluh hasil dari aktiviti bersukan. Toksik yang tidak dikeluarkan secara semulajadi itu akan diserap semula oleh badan.

Mengapa kita perlu membuang toksik? 

Kehidupan seharian kini sentiasa terdedah dengan beribu jenis toksik dan kimia yang berbahaya. 
Bahan-bahan ini boleh didapati didalam makanan, udara yang disedut ataupun didalam pil-pil untuk perubatan. 
Toksik ini semakin lama semakin membesar dan memberi tekanan kepada organ badan kita. 
Mereka ini menyerap tenaga dalaman dan fokus dan menyebabkan kita jatuh sakit, menghadapi masalah berat, sukar untuk tidur, keguguran rambut dan banyak lagi kesan-kesan buruk. 

Dengan mengurangkan jumlah toksik di dalam tubuh badan akan menyebabkan tubuh badan semakin sihat dan kuat.

"Sistem limpa memainkan peranan penting didalam system imunisasi untuk menyingkirkan toksik. Apabila sistem limpa terhalang cairan limpa akan terhasil dan menyebabkan sistem limpa bertoksik. Konsep disebalik teknologi orang Asia ini adalah untuk mengekstrak cairan limpa didalam tubuh badan dengan membuang halangan tadi. Ia juga bertujuan untuk menyingkirkan sisa metabolik dan toksik, menghantar nutrien kedalam sel-sel dan meningkatkan kadar metabolisme. " 

Meh tgk pic nie....simptom dan penyakit akibat usus yang bertoksin.......

TAKUT? ....

jom cuci usus anda yang dah lama simpan harta karun tu....bukan harta emas permata tapi RACUN...





No comments:

Post a Comment