Thursday 24 April 2014

GLA COMPLEX


GLA Complex membantu tubuh menghasilkan cecair kesuburan yang antara kebaikannya ialah memberi ruang untuk sperma terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari.

GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna seperti putih telur. Dalam sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang seperti itu, iaitu yang menunjukkan seorang wanita sedang berada dalam waktu subur. Namun, tidak semua orang mendapatkannya. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tidak bersama pada hari subur pun masih ada peluang untuk hamil sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5.

Zinc membantu menghasilkan sperma berkualiti yang boleh bertahan hingga 3 hari di dalam tubuh wanita, dan ia juga membantu penghasilan sperma yang banyak dan sperma yang normal(tidak cacat). Sperma yang berkualiti adalah sperma yang seimbang antara kepala dan ekornya. Lagi banyak sperma berkualiti yang dihasilkan, lagi tinggi peluang untuk telur bersenyawa dengan sperma.

Shaklee GLA – Cara makan untuk nak pregnant.

(1) Period Teratur- kira kitaran period. Contoh: 28 hari / 2 = 14 hari.- Cara makan: ambik mulai hari pertama period hingga hari ke-14. Telan sebiji selepas lunch & sebiji lagi selepas dinner.


(2) Period Tak Teratur- ambik sebiji selang 8 jam setiap hari, sehingga period menjadi teratur.- bila period dah teratur, guna cara (1).Selepas hari ke-14, boleh buat urine pregnency test(upt). Klu +ve, stop makan. Klu -ve, smbg mkn pada next period.

Cara makan Zinc

Makan sehari sebiji sejam sebelum makan. Masa perut kosong. Kenapa perlu masa perut kosong?..Supaya nutrien dalam zinc dapat menyerap ke dalam tubuh badan dan tidak terganggu oleh makanan terutamanya produk tenusu.


BAGAIMANA VITAMIN-VITAMIN INI MEMBANTU ANDA UNTUK CEPAT HAMIL?

**JIKA ADA BUDGET LEBIH BOLEH TAMBAH VITAMIN YG BERKAITAN JUGA :-)

Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendekata ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

Vita C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.

Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.

Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami.

No comments:

Post a Comment